Translate

czwartek, 26 grudnia 2013

Przebudowa Washburn XB-100

Witam po świętach!
W dniu dzisiejszym chciałbym wam przybliżyć gitarę Washburn XB-100, która jest tanią wersją gitary basowej typu P-Bass (Precision Bass).
Gitara ta zbiera bardzo dobre opinie jako basówka dla początkujących! W pełni się z tym zgadzam! Brzmi naprawdę dobrze jak na budżetówkę - jaką niewątpliwie jest....
W posiadaniu tej gitary był mój Brat: Paweł (Level).
Miał on ogromny sentyment do tego wiosła i, mimo iż poszło w odstawkę (przesiadka na sześcio-drutowego Warwicka), nie chciał o nim zapominać. Postanowił oddać sprzęt w moje ręce, by zrobić z niego "coś innego". Zaznaczył mi, że mogę z nim zrobić co zechcę - z jedną tylko wzmianką:
- Piotrek! to nie musi wyglądać! Ale ma grać!
... MOCNE SŁOWA!

ma grać.... będzie grać... Ale nie mogłem się oprzeć by coś napsuć w wyglądzie.
Obiecałem mu, że gitarę skończę przed świętami (krótki termin jak na "lutnika hobbystę" bawiącego się jedynie wieczorami).
Oto co zdążyliśmy zrobić razem:
Postanowiliśmy, że nadamy jej jaśniejszego i mocniejszego brzmienia klangowego!! Zrobimy z niej klangmonstera za pomocą dodania pickupa na mostku: SJB-3b Quarter Pound od Seymour Duncan.

Przyszedł czas na rekonstrukcję:

Namówiłem też Level'a na zmianę kolorystyki topu.
Chciałem usunąć ten badziewny lakierowany sunburst zrobiony z pomocą papierka imitującego egzotyczne drewno albo płomień - sam nie wiem co to miało być. Decyzja - usuwamy lakier z topu!!


I teraz przyszła chwila prawdy!
Co wrzucić na top by wyglądało to jak Klangowy Potwór...
Jak to co - włókno węglowe.
Zacząłem laminację - najpierw cięższym bazaltem, a ostatnią warstwę włóknem węglowym!
Gitara nie wyglądała dobrze... ale przecież sam powiedział, że nie musi wyglądać...

Po laminowaniu ostatniej warstwy został mi szlif i lakierowanie (oraz wyfrezowanie otworu na dodatkowy przetwornik, co było nie lada wyzwaniem bez odpowiednich narzędzi).
Postanowiłem też położyć akrylowy binding - kolor toksyczna zieleń.



Po lakierowaniu gitara wyglądała już znacznie lepiej!!




Pozostało tylko spakować prezent do Mikołajowego wora i czekać na reakcję!!

By zobaczyć więcej!!
Odwiedźcie naszego Funpage'a na Facebooku!!
ZAPRASZAMY i życzymy wesołych świat!!!
a czy was też odwiedził mikołaj??

1 komentarz: